BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

2009-09-20

Ketenangan Abadi

Jenazah Dr. Azhari selamat dikebumi

MELAKA 17 Nov. - Jenazah Dr. Azhari Husin yang ditembak mati oleh polis elit Indonesia di sebuah villa di Kota Batu, Malang, Jawa Timur Rabu lalu selamat dikebumikan pada pukul 10.40 malam ini di Tanah Perkuburan Islam Batu 19, Jalan Cincin, Jasin, dekat sini.Bapa Allahyarham, Husin Yaakob, 78, serta tujuh adik beradiknya bersama isterinya, Wan Noraini Yusof dan dua anak mereka yang berusia lima dan 11 tahun turut berada di tanah perkuburan itu.

Jenazah Allahyarham yang diterbangkan ke Malaysia dari Jakarta diiringi adiknya Bani Yamin dan biras, Rustam Mutamin Husin tiba di Lapangan Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA) di Sepang pada pukul 6.42 petang ini.Turut hadir di KLIA semasa ketibaan jenazah ialah jurucakap keluarga Azhari, Baharuddin Ismail dan Ketua Polis Daerah Sepang, Supritendan Zahedi Ayob.Jenazah Azhari kemudian dibawa menaiki van jenazah untuk ke Melaka dan bertolak dari Pos Keselamatan Terminal KLIA pada pukul 7.05 malam diiringi kereta polis.

Jenazah Allahyarham tiba di masjid kira-kira pukul 9.50 malam dan disembahyangkan oleh Imam I Masjid Jamek, Mazlan LahumKira-kira 1,000 orang termasuk ahli keluarga dan penduduk kampung menghadiri pengebumian Allahyarham termasuk media asing dan tempatan.Bapa Allahyarham, Husin ketika ditemui berkata, dia redha dengan pemergian anaknya itu yang memilih untuk berjihad.

Bapa saudara Azhari, Husin Abu Hassan, 64, pula memberitahu, keluarga Allahyarham bersyukur dengan selesainya pengkebumian tersebut.
``Alhamdulillah mayat tak payah tunggu lama lagi untuk dikebumikan,'' katanya ketika ditemui Utusan Malaysia di sini malam ini.Ditanya mengenai keadaan keluarga Azhari, beliau berkat
a, ahli keluarganya redha menghadapi keadaan yang menyedihkan itu.Azhari, 48, yang terbunuh Rabu lepas dalam serangan pihak berkuasa Indonesia terhadap puak militan dikatakan menjadi dalang utama beberapa serangan maut di Indonesia sejak 2002.Allahyarham dikatakan terlibat dalam serangan bom di Bali pada tahun itu yang mengorbankan 202 orang, juga di pulau peranginan itu, bulan lepas.Pakar bom rakyat Malaysia itu dilaporkan terbunuh bersama seorang rakan pengganas ketika pasukan keselamatan menyerbu rumah sewanya di Kota Batu, Malang di Jawa Timur.Polis Indonesia juga dikatakan menjumpai dokumen rahsia dan video berhubung rancangan kumpulan pengganas itu untuk melancarkan beberapa lagi serangan bom di republik itu.

sumber yang di cedok dan ditampal dr utusan online~2004
AL-FATIHA SEDEKAH PADA ALMARHUM..

Dengan nama ALLAH yang maha PENGASIH lagi MAHA PENYAYANG...

ya Allah Rabbul I'zzati..

subhanallah..terasa rindu sangat dengan pejuang agama Allah ini..walaupun tak pernah berjumpa..rasa rindu dan kagum membuak-buak..entah kenapa..

Dalam sibuk mencari bahan-bahan untuk projek tahun akhirku..banyak bahan yang kujumpai hasil tulisan dan kajian Allahyarham Dr. Azhari Husin. Ya,memang benar banyak bahan-bahan dan ilmu yang di tinggalkan Allahyarham kepada kami...yang pernah menjadi pensyarah di fakulti ku pada satu ketika dahulu..mengajar statistik untuk pengurus harta kata seniorku..

Masyarakat dunia mengecam sebagai pengganas,bagi umat islam sendiri Allahyarham merupakan yang syahid di hadapan Allah..meninggalkan kesenangan dunia,pangkat di dunia,isteri dan anak-anak tercinta merantau demi sebuah perjuangan menegakkan syiar Islam.ALLAHUAKBAR!!

daripada sumber yang di percayai ketika di kebumikan kubur Allahyarham Dr. Azhari mengeluarkan haruman dan semut2 hitam yg membentuk kalimah ALLAH...semoga Allah merahmati ke atas rohnya..semoga Allah meletakkan di dalam hati-hati kita rindu untuk syahid di atas jalannya..ameen ya Allah...

Perantau
Album : Secerah Pewarna
Munsyid : The Zikr


Perantau musafir perjuangan
Tabahkanlah hatimu
Berjuang di rantau orang
Sedih pilu hanya engkau yang tahu

Ingatlah anak dan isteri
Janganlah menghiris hatimu
Kerinduan desa nan permai
Janganlah melemahkan semangat juangmu

Di waktu ujian badai terus melanda
engkau tetap gigih berjuang
membenarkan sabda junjungan
Terus memburu menuntut janji
Pastilah Islam gemilang lagi

Tapi pejuang kembara perjuangan
Ujian bukan batu penghalang
Kerana itulah syarat dalam berjuang

Oh pejuang
Di manapun ada ketenangan
Di manapun ada kebahagiaan
Bila insan kenal pada Tuhan
Kasih sayang dan pembelaan-Nya
bagi insan yang menyerahkan
Jiwa dan raga, anak dan isteri
Kepada Allah



0 comments:

TeNang (>_<)


I made this widget at MyFlashFetish.com.